Είστε εδώ

Καρασμάνης: το πρόβλημα της Πέλλας είναι το οδικό δίκτυο

08/02/2020

Βελτίωση του οδικού δικτύου στο νομό μας ζήτησε ο βουλευτής Γιώργος Καρασμάνης κατά την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο περί υδατοδρομίων, ενώ απέκλεισε την πιθανότητα να λειτουργήσει υδατοδρόμιο στη λίμνη Βεγορίτιδα, υπενθυμίζοντας ότι το θέμα παραμένει στάσιμο εδώ και 15 χρόνια.

Μέσα απ’ αυτό το νομοσχέδιο απλοποιούνται όλες οι διαδικασίες για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση των υδατοδρομίων. Μάλιστα, το νομοσχέδιο αυτό συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπήρξε εξέλιξη και πρόοδος στον τομέα αυτό. Αρκεί να σας αναφέρω ότι στη δεκαετία του 2000 υπήρξε μια εξαγγελία για την ίδρυση του υδατοδρομίου στην Πέλλα, στη λίμνη Βεγορίτιδα. Ήταν μια πομφόλυγα, μια μεγαλοστομία που δεκαπέντε χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως και ούτε πρόκειται να γίνει. Είναι ένα όραμα, το οποίο ενδεχομένως θα υλοποιηθεί μετά από πολλά χρόνια.
 
Και επειδή εγώ πατάω στη γη, για μένα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα του νομού μου είναι το οδικό δίκτυο, είναι ο οδικός άξονας Χαλκηδόνα-Έδεσσα. Έχουμε το χειρότερο οδικό δίκτυο, είμαστε ο μοναδικός νόμος από την Ήπειρο μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που δεν έχουμε κάθετο επί της Εγνατίας Οδού. Και μάλιστα, σε αυτό το οδικό δίκτυο έχουμε θρηνήσει εξακόσιους νεκρούς. Έχουν συμβεί πέντε χιλιάδες τροχαία ατυχήματα τα τελευταία είκοσι, τριάντα χρόνια. Πείτε μου αν υπάρχει άλλο οδικό δίκτυο στην Ελλάδα που να έχει τόσα πολλά δυστυχήματα. Δεν υπάρχει.
 
Ευτυχώς, για μένα είναι πολύ σημαντικό ότι ο παριστάμενος Υπουργός, επέδειξε ευαισθησία και μάλιστα, προθυμοποιήθηκε να χαρακτηρίσει τον οδικό αυτόν άξονα ως έργο εθνικής σημασίας, που σημαίνει ότι θα επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων, προκειμένου το έργο αυτό να δημοπρατηθεί μέσα στο 2020. Άλλωστε, υπάρχει και η δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος έχει πει ότι το έργο αυτό είναι πρώτης προτεραιότητας. Συνεπώς, αναμένουμε όλες τις εξελίξεις, προκειμένου αυτή η δέσμευση να υλοποιηθεί, επαναλαμβάνω μέσα στο 2020.
 
Έρχομαι στο νομοσχέδιο. Πράγματι, το νομοσχέδιο αυτό ρυθμίζει τις οδικές εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές. Εκείνο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι με το νομοσχέδιο αυτό βελτιώνεται η διαδικασία χορήγησης άδειας οδήγησης σε υποψήφιους οδηγούς. Με αυτόν τον τρόπο πατάσσεται η γραφειοκρατία και τα μεμονωμένα κρούσματα της διαφθοράς. Για μένα η θέσπισης προσωρινής άδειας είναι καινοτομία και θα δώσει πολλές λύσεις και θα ανακουφίσει πάρα πολλούς υποψηφίους οδηγούς.
 
Έρχομαι στο άρθρο 38. Η ανάθεση των αστικών δρομολογίων από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και Αθηνών, στα λεωφορεία ΚΤΕΛ είναι πάρα πολύ σημαντική και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη όπου η κατάσταση είναι τραγική. Εκεί το επιβατικό κοινό δεινοπαθεί. Άκουσα με πολλή χαρά ότι στο προσεχές διάστημα θα δοθούν εκατόν είκοσι λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αστικές γραμμές. Αυτό θα είναι μια μεγάλη ανακούφιση, επαναλαμβάνω για το επιβατικό κοινό.
 
Και έρχομαι στα τηλεφωνήματα που δέχτηκα από τους εκπροσώπους του νομού, οι οποίοι με κραυγή αγωνίας και απελπισίας ζητούν να ενισχυθούν τα μικτά κλιμάκια ελέγχου, να αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες ελέγχου, να ενισχυθούν τα κλιμάκια με εκπρόσωπο από το Υπουργείο Οικονομικών από την ΑΑΔΕ, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, από το ΣΕΠΕ και μάλιστα να μην γίνεται μόνο ο έλεγχος σε παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να ελέγχετε το φορτίο. Πραγματικά, γίνονται μεγάλες παραβιάσεις από τα ξένα αυτοκίνητα. Επιπλέον, τα ξένα αυτοκίνητα, με αυτούς που τα συνοδεύουν εκμεταλλεύονται την εξαθλίωση των αγροτών και τους καλοκαιρινούς μήνες μπαίνουν μέσα στα χωράφια.
Γιατί υπάρχει αδυναμία πώλησης των προϊόντων εξαιτίας της τεράστιας απώλειας της ρωσικής αγοράς, με αποτέλεσμα να τα δίνουν όσο-όσο. Εκεί οργιάζει η κερδοσκοπία, οργιάζει η παρατυπία, οργιάζει η παρανομία. Είναι ανατολίτικο παζάρι, κύριε Πρόεδρε.
Αυτό φυσικά ενισχύει τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή. Αντιλαμβάνεστε ότι το κράτος χάνει τεράστια έσοδα από τον φόρο εισοδήματος, από τον ΦΠΑ, από τις εισφορές στις ασφαλιστικές και από θέσεις εργασίας. Πρέπει λοιπόν να μπει ένα τέλος σε αυτό το όνειδος.
Αυτό είναι ένα αίτημα, κύριε Υπουργέ, από όλους τους φορείς των παραγωγών γιατί γίνεται μεγάλη εκμετάλλευση. Θα ανακουφίσει τους ανθρώπους αυτούς και θα συνεισφέρει πάρα πολλά έσοδα στο κράτος. Θέλω να πω ότι μετά από τον έλεγχο τα μικτά κλιμάκια ελέγχου εφόσον διαπιστώσουν παράβαση το πρόστιμο να πληρώνεται επί τόπου. Διότι τα αλλοδαπά φορτηγά εξαφανίζονται και χάνονται και το δημόσιο χάνει έσοδα.

 

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
CAPTCHA
Θέλουμε να προσδιορίσουμε ότι είστε πραγματικός χρήστης και να αποτρέψουμε μηχανικές αυτοματοποιημένες συνδέσεις.
Image CAPTCHA
Εισάγετε τους χαρακτήρες που φαίνονται στην εικόνα.

Κοινοποίηση