Είστε εδώ

Αλαλούμ για τα σχολεία: προχειρότητα ή ερασιτεχνισμός;

13/09/2020

Κανονικά θα χτυπήσει τη Δευτέρα το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές του νομού Πέλλας, παρά την κοινή απόφαση των τεσσάρων δήμων της περιοχής για αναβολή της έναρξης της σχολικής χρονιάς, εξαιτίας της επιβαρυμένης επιδημιολογικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Πέλλα, καθώς τις αποφάσεις για το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας τις λαμβάνει το υπουργείο Παιδείας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, έκανε σαφές ότι οι αποφάσεις για την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω κορωνοϊού είναι μόνο του υπουργείου Παιδείας και Υγείας, βάσει της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου: «οι δήμαρχοι έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν για τρεις μέρες τα σχολεία για έκτακτα γεγονότα, αλλά σύμφωνα με την ΠΝΠ δεν εμπίπτουν στην περίπτωση των προβλημάτων υγείας, όπως είναι ο κορωνοϊός».
 

Λογικές απορίες
Σε συνέντευξη τύπου την Παρασκευή το πρωί, ο δήμαρχος Πέλλας απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι μπορεί να αναστείλει τη λειτουργία σχολικών μονάδων μόνο για 3 ημέρες, όπως γίνεται σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, αλλά στην προκειμένη περίπτωση αναμένει τις αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας, για το ενδεχόμενο οριζόντιας απόφασης, μετά την αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων από την περιοχή.
 
Τι άλλαξε μέχρι το βράδυ; Ποιος πρωτοστάτησε για την έκδοση της κοινής απόφασης; Ποιον συμβουλεύτηκαν οι δήμαρχοι πριν αποφασίσουν την αναστολή της έναρξης του σχολικού έτους; Ποιος τους διαβεβαίωσε ότι η απόφαση ήταν σύννομη;
 
Μετά το άδειασμα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, οι 4 δήμαρχοι του νομού συναντήθηκαν ξανά χτες βράδυ και σε μια προσπάθεια damage control εξέδωσαν νέα «κοινή απόφαση» σύμφωνα με την οποία ζητούν από την κεντρική διοίκηση, τους (κυβερνητικούς) βουλευτές και την Περιφέρεια να πάρουν θέση για την αναστολή έναρξης της σχολικής χρονιάς, βεβαιώνοντας ότι το ζήτημα θα έχει αποσαφηνιστεί έγκαιρα.
Η διαβεβαίωση βέβαια για τις προθέσεις των άλλων ανήκει μάλλον στη σφαίρα του επιθυμητού, καθώς κανείς δεν μπορεί να προδικάσει αποφάσεις τρίτων.
 
Και εδώ επανέρχονται τα ερωτήματα: γιατί δε βολιδοσκοπήθηκε η υπουργός Παιδείας κατά την προχτεσινή της επίσκεψη στα Γιαννιτσά; γιατί δε ζητήθηκε χτες η γνώμη της κυβέρνησης για το ενδεχόμενο αναστολής; γιατί δεν οργανώθηκε κοινή διεκδίκηση με τους βουλευτές; πού ήταν στην πρώτη σύσκεψη ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δ. Τζαμτζής; προσκλήθηκε και αρνήθηκε να συμμετάσχει; γιατί δεν αναζητήθηκαν νωρίτερα συμμαχίες;
 
Είναι δεδομένο ότι το ζήτημα της πανδημίας είναι πολύ σοβαρό και απαιτεί ιδιαίτερη σοβαρότητα από όλους, πολίτες και πρόσωπα σε θέσεις ευθύνης.

 
 
Στις 8:15 το πρώτο κουδούνι
«Το κουδούνι θα χτυπήσει στις 8.15. Το τονίζω», σημείωσε μιλώντας το πρωί στην τηλεόραση η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως καθώς σε αρκετά σχολεία γονείς έχουν ενημερωθεί για άλλη ώρα προσέλευσης.
Η υπουργός εξήγησε ότι η πρώτη σχολική ημέρα θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των μέτρων προστασίας και πρόληψης στους μαθητές, θα δοθούν μάσκες, παγούρια, βιβλία, ωρολόγιο πρόγραμμα και οι μαθητές θα προχωρήσουν.
«Δεν θα γίνει μάθημα, αλλά θα χτυπήσει το κουδούνι κανονικά 8.15» επανέλαβε.

Αυτονόητη υποχρέωση η μάσκα
Για την υποχρεωτική χρήση της μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι πρόκειται για μια αυτονόητη υποχρέωση καθώς όπως δεν μπορείς να μπεις χωρίς μάσκα σε πλοίο, λεωφορείο και μετρό, το ίδιο ισχύει για τους εσωτερικούς χώρους και στις εκπαιδευτικές δομές. Όπως είπε, στα σχολεία θα υπάρχει εφεδρεία σε μάσκες για να χρησιμοποιούνται σε περίπτωση που πέσει κάτω η μάσκα κάποιου μαθητή και πρόσθεσε ότι δίνεται έμφαση στην ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου γιατί περιορίζει το ενδεχόμενο οι μικροί μαθητές να βρίσκονται με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
CAPTCHA
Θέλουμε να προσδιορίσουμε ότι είστε πραγματικός χρήστης και να αποτρέψουμε μηχανικές αυτοματοποιημένες συνδέσεις.
Image CAPTCHA
Εισάγετε τους χαρακτήρες που φαίνονται στην εικόνα.

Κοινοποίηση